Veelgestelde vragen

Wat is bijsnijden, bleed of afloop?

Drukken gebeurt meestal op groot formaat vellen papier waar het ontwerp mooi wordt uitgesneden. Door snijtekens aan te brengen in je document weten we waar op het vel bijgesneden dient te worden. Helaas is het bijsnijden niet altijd 100% nauwkeurig. Daarom is het noodzakelijk om een afloop aan je ontwerp toe te voegen. Je laat hierbij de achtergrond doorlopen tot over de snijlijn. Zo voorkomen we ook witte randen op je drukwerk. Het precies afmeting die je moet voorzien kan je vinden in de specificaties van het desbetreffend product.
Zorg ook voor een veiligheidsmarge in je ontwerp. Zet geen belangrijke informatie vlak naast een snijlijn. Wanneer het snijden niet nauwkeurig gebeurd verlies je deze informatie niet.

Ik heb meerdere designs, is er korting mogelijk?

Ja, bij een deel van ons assortiment kan je voordelig gebruik maken van onze bulk korting en toch meerdere designs gebruiken. Momenteel kan dit nog niet via onze website, neem daarom contact op met ons via info@druklab.be.

Bieden jullie gratis verzending aan?

Nee, levering is steeds betalend, ook bij hogere bedragen. Pakket diensten kunnen nooit pakketten gratis afleveren. We hanteren daarom steeds een vaste vergoeding. Wel kan je er voor kiezen om je producten gratis af te halen op ons kantoor te Geel.

Ik heb hulp nodig bij het ontwerpen van mijn drukwerk, kunnen jullie mij helpen?

Bij vragen staan we steeds voor je klaar om je te helpen. Onze support medewerkers hebben technische grafische kennis en kunnen je daarom goed helpen. Ben je zelf niet grafisch aangelegd? Dan kan ons design team ook opdrachten voor je volledig uitwerken. Prijzen vind je op onze product pagina’s of kan je aanvragen via onze contact pagina of info@druklab.be.

Wanneer wordt mijn pakket bezorgd?

We geven steeds een indicatie qua levering. Zodra je producten verzonden zijn brengen we je op de hoogte met een Track&Trace link. Zo kan je steeds je pakket volgen.

Hoe worden pakket bezorgd?

Voor verzending werken we meestal met DHL of Bpost. Daarnaast kan afhankelijk van beschikbaarheid en locatie gewerkt worden met UPS, DPD of een koerierdienst.

Ik heb mijn drukwerk sneller nodig, kan dat?

Afhankelijk van welk drukwerk je wil en de opties kunnen we een spoed procedure opstarten. Je kan ons contacteren voor de opties en bijhorende kosten.

Worden de bestanden gecontroleerd?

Ja, elk bestand wordt aan verschillende controles zowel manueel als automatisch controles onderworpen. Wanneer we zien dat de kwaliteit niet gegarandeerd kan zijn door een beperking van het geüploade document zullen we je hier van op de hoogte brengen. Gelieve zoveel als mogelijk gebruik te maken van onze templates welke je kan vinden op de product pagina’s.